Rate this post

Kako se moda mijenjala kroz povijest, tako se i mijenjao ideal ljepote. Muškarci (uz iznimke) ne brinu toliko o svome izgledu niti cijela kozmetička ili modna industrija ovise o njima i stoga najčešće kada govorimo o ljepoti pomišljamo na žensko lice I tijelo. Ono što je prije bilo poželjno na ženi, danas je razlog za sram, smijeh ili zgražanje.

Često čujemo da je ljepota u oku promatrača i kada napravimo presjek onoga što je bilo lijepo prije 80, 50, 20 ili čak 10 godina vidimo da je zaista tako. Od putenog do dječačkog, od atletskog do androgenog, pojam ljepote se drastično mijenjao kroz povijest.

U nastavku slijedi kratki presjek razvoja ženskog ideala ljepote od Egipta pa do danas.

U drevnome Egiptu su lijepima smatrali žene koje su imale uska ramena, simetrično lice i visok struk, dok je u antičkoj Grčkoj žena bila boginja ako je imala bujne grudi i bokove. Današnje djevojke i žene se ne bi složile da je to ideal kojemu trebaju stremiti, možda bi se priklonile Grcima i njihovoj ljubavi prema bujnim grudima i bokovima jer je to danas poželjno zahvaljujući klanu Kardashian.Ljepota nekad i sad

Renesansni ideali ljepote se naslanjaju na one iz antičke 

Grčke te je u središtu njihove pozornosti žena s askošnim oblinama, svijetle puti i svijetle kose, dok je viktorijanska Engleska uz bujne obline voljela žene s dugom kosom.

Dvadesetih godina prošloga stoljeća se događa veliki preokret u svijetu ljepote te na prijestolje ljepote sjedaju žene kratkih bob frizura i dječačke građe tijela što je podrazumijevalo da žena nema karakterističan ženski oblik tijela – ravne grudi, uska ramena, neizraženi bokovi i struk. Takvome idealu teži još samo modna industrija iako se i ona prilagođava stvarnim ženama koje ne provode dane brojeći pojedene kalorije i ne ostavljaju dušu u teretanama.

Zlatno doba Hollywooda je voljelo vidjeti ženu koja ima figuru poput pješčanog sata; bujne grudi, uzak struk i široki bokovi i tada kreće mit o tome da je žena lijepa samo ako je proporcija 90-60-90. Iako se 60-ih godina ideal malo mijenja (Twiggy postaje sinonim za lijepu ženu, a krasila ju je blijeda put, duge noge i adolescentska građa tijela), Hollywoodski ideal ljepote će najduže ostati na prijestolju. Čak i danas, u vrijeme kada se veliča različitost i ljepota različitosti ženskoga tijela, vrlo često možemo čuti o tim famoznim proporcijama kojima teže mnoge žene.

80-ih godina započinje doba supermodela koji su svi mahom bili atletske građe i sportski tipovi, ali ipak su morale imati obline i osunčani ten. Tadašnji modeli su mogli bez ikakvog problema predstavljati standard ženske ljepote zbog njegovanja zdravog i sportskog izgleda kojemu su žene težile i koji su mogle postići, za razliku od današnjih modela koji uglavnom propagiraju gladovanje i uzrokom su anoreksije i bulimije kod mnogih djevojaka i žena.

90-ih godina pojavljivanjem Kate Moss androgene žene dobivaju svoje mjesto pod reflektorima – to su žene (ili muškarci) koji izgledaju i kao žena i kao muškarac te se često dogodi da ne možete odrediti kojega je osoba spola. Ovdje se ne može puno raspravljati o tjelesnim proporcijama jer je androgena osoba takva od rođenja.

Dolazimo u turbulentno 21.stoljeće koje od žene traži da bude fit, u treningu, ravnog trbuha, ali I da ima bujne grudi i čvrstu veliku stražnjicu. Najpoznatiji primjer takvog oblika tijela je Kim Kardashian koja je uz pomoć mnogih plastičnih operacija došla do sadašnjega izgleda i njime postala model i uzor mnogim djevojkama koje za rođendane više ne traže niti auta niti mobitele već žele plastične operacije.

Kao što sve u današnje vrijeme biva iskrivljeno, tako su se iskrivili ideali ljepote. Umjesto zdravog izgleda, prednost se daje plastici u ženskome tijelu. U dobra stara vremena si bila prava ljepotica ako ti nije trebala šminka da budeš lijepa, a danas je make-up postao jedna od najunosnijih područja zbog žena koje se osjećaju loše u svome tijelu zbog neprestanog bombardiranja nerealnim i photoshopiranim fotografijama.Renesansni ideali ljepote se naslanjaju na one iz antičke 

Oglašivači žarko žele prodati svoje proizvode i stoga kod kupaca izazivaju umjetno nezadovoljstvo i potrebu za nečim i na taj način oglašavaju proizvod koji će im pomoći da budu sretni(ji). Najočitiji primjer ovog marketinškog trika je lutka Barbie koja je bila sinonim za vječno mladu, vitku , lijepu ženu i vrlo brzo je postala ideal ženske ljepote mnogim djevojčicama. Ako želite biti poput Barbie, na to trebate potrošiti mnogo novca: kozmetički tretmani, prehrana, moda i kozmetika.

To su ogromne industrije koje profitiraju od toga što su posramile djevojčice, djevojke i žene koje ne izgledaju poput Barbie lutke. Rezultat ovakve marketinške politike je horda žena nezadovoljnih svojim tijelom i izgledom koje silno žele izgledati poput neke filmske zvijezde i koje u procesu dolaženja do takvoga izgleda ne štede niti lipe. Ekonomist John Kenneth Galbraith jednom je prilikom ustvrdio da oglašivači umjesto da promoviraju ljepotu, promoviraju npr.žensko emocionalno zdravlje, da bi ekonomija zadobila strašan udarac.

Plastični kirurzi također profitiraju od ove iskrivljene slike ženskoga tijela. Mnogo djevojaka i žena jure k njima sa časopisom u ruci čiju naslovnicu krasi još jedna u nizu žena koja promovira nerealne ideale ženske ljepote.

21.stoljeće nije samo zagađeno plastikom i u ženskim tijelima, i u našim morima, već je ovo i stoljeće koje se bori protiv plastike u oba slučaja. Što se ideala ljepote tiče, Kardashianicama se suprotstavlja žena koja prihvaća svoje tijelo onakvo kakvo je. Današnje žene se ponovno okreću prirodi i u njoj traže rješenja za svoje “nedostatke”, okreću se svojim mamama i bakama i njihove savjete i rutine provode i same. Make up izbacuju u potpunosti iz uporabe, počinju promišljati o onome što jedu i kako to utječe na njihovo tijelo. U današnje vrijeme se događa svojevrstan preporod i buđenje žena diljem svijeta koje polagano prestaju financirati gigantske industrije koje umanjuju i posramljuju žene.

Ovom sveopćem slavlju ljepote različitosti ženskoga tijela polagano se pridružuju i industrije – modne kuće, kozmetički saloni, prehrambena industrija… Modne kuće kreiraju odjeću za punije djevojke, razni brendovi za svoje televizijske reklame zapošljavaju žene različite dobi, izgleda i oblika tijela, a kozmetička industrija se okreće prirodnim sastojcima u svojim proizvodima.

Počinje biti lijepo biti žena u 21.stoljeću, nikada prije nije u definiranju ideala ljepote nije bio naglasak na onome kako se žena osjeća. Iako je ovaj ideal ljepote tek u nastajanju, nadamo se da će uskoro postati mjerilo za lijepu ženu – ona koja je sretna i zadovoljna sa sobom i svojim tijelom.   

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here